Thematisch Onderwijs "Alles-in-1"

Met de methode “ Alles-in-1” wordt kinderen van groep 4 t/m 8 op zeer gevarieerde wijze alles aangeboden wat ze moeten leren. Alle didactische werkvormen worden op een afwisselende manier ingezet. De niveaus binnen de thema’s variëren, zodat alle leerlingen op hun eigen niveau aan de slag kunnen met dezelfde les.

In de kleutergroep wordt gebruik gemaakt van de methode Schatkist. Dit is een geïntegreerde totaalmethode, waarbij de leerkracht zo veel mogelijk probeert aan te sluiten op het thema binnen de school.

Het thema krijgt een passende naam, zodat alle groepen hiermee kunnen werken. Om het thema meer te laten leven, wordt de school voor elk thema mooi aangekleed door een groep betrokken ouders. Hierdoor ademt het Kindcentrum het thema.
Ieder thema openen we met z'n allen. Tussendoor hebben we een gezamenlijke activiteit en we sluiten het thema met z'n allen af.
Gastlessen, gastsprekers en uitjes staan ieder thema op de agenda. Op deze manier maken we het voor de kinderen nog sprekender, realistischer en hebben ze enorm veel plezier in het leren!

Mijn kind

Neem een kijkje in de klas en ontdek wat we in onze groepen doen:
Volg ons ook
We zijn trots op wat we doen en laten dat graag zien op Facebook en Instagram.
Volg ons en zie dagelijks wat we doen!